Katkad je ključno da nas razumiju u potpunosti. Da svaki putnik zna gdje je izlaz za hitne slučajeve ili da svaki djelatnik zna kako se ovdje radi.
Pa ipak, ako 2% vaše publike ne razumije šalu, ne nauči ono čemu ih želite poučiti i ne shvati bit vašeg izlaganja, uglavnom to nije problem kakvim ga smatrate.
Naravno, tih 2% koji su neinformirani mogu pisati recenzije, ljutito pisati tweetove i podizati glas. Znate što? To nije toliko bitno.
Ako žarko želite svima u avionu objasniti točno kako da zavežu pojas(!), onda jest, ali ne samo da ćete tada tratiti vrijeme na gotovo svakoga, nego ćete ih i naučiti da ne slušaju sve ono ostalo što želite reći.
Ako inzistirate na tome da svaka osoba u prostoriji razumije sve nijanse vašeg izlaganja, tada ćete dodijati onima koji vam najviše trebaju i udaljiti ih od sebe.
Kad shvatite da previše pišete, prihvaćate suvišne stvari i preplavljujete ljude nepotrebnim sitnicama, tada se vjerojatno štitite od onih 2% nauštrb svih ostalih. (I da, možda je njih 10% ili čak 90%…. To je u redu).
Kad se sustežemo i pojednostavljujemo stvari, štetimo onima koji nas trebaju čuti, često u uzaludnom nastojanju da ugodimo nekolicini onih možda nikada neće ni htjeti slušati.
Sasvim je u redu reći: “Ovo nije za vas.”
O autoru
Seth Godin Pisac, predavač i pokretač promjena
http://www.sethgodin.com/sg/
Sudjelovao na GLS-u: 2011.